Profiel

Opleidingen:
- Bouwkunde en Weg- en waterbouwkunde.
- Marketing & communicatie.
- Verandermanagement en HR-management.

Werkervaringen:
- Commerciele rollen industrie & toeleveranciers bouwsector.
- Directie en bestuurlijke functies van aannemingsbedrijven en toeleveranciers.
- Marketing rollen.
- Bestuurlijke functies, branche verenigingen, platforms en garantieinstituten.

Huidig:
- Marktontwikkelaar binnen veranderende bouwsector en innovatieprogramma's.
- Kwartiermaker vanuit overheidsprogramma's, Platform 31, gemeenten en provincie.
- Ondernemer, marketing & communicatiebureau, platform kwartiermakers, business development
- Presentator, dagvoorzitter, inspiratiesessie's, documentairemaker
 


Doelen zijn dromen met een dealine.

Peter Linders is één van de initiatiefnemers van Stichting Kwartiermakers in de Bouw. Samen met anderen werkt hij met trots en vooral veel passie aan baanbrekende initiatieven voor een duurzame transitie. Dit doet hij onder andere door met lef te pionieren, dwars te denken maar altijd hands-on en resultaatgericht.

In 2012 had hij de moed om een goed betaalde baan achter zich te laten en zich vol in te zetten voor het versnellen van de energietransitie. Als kwartiermaker, aanjager, columnist, frisdenker, maar vooral in hart en nieren Brabander, grijpt Peter iedere kans aan om de bouwsector wakker te schudden.

Met resultaat. Want zijn inzet  heeft de afgelopen jaren geleid tot een aantal provinciale en regionale deals en het Europese-Provinciale programma Sneller-en-Beter-naar-Nul op de Meter (SBNOM). Als programmaregiseur van SBNOM  is Peter  samen met toeleveranciers, gemeenten en corporaties aan de slag gegaan om het ultieme Nul op de Meter- Ikea pakketje te ontwikkelen. SBNOM is een ambitieus programma, waarin de projectpartners de komende drie jaar slimme oplossingen gaan testen op 500 woningen in Zuid Nederland. Als het aan Peter ligt, met industriële stadaarden, in scrumprocessen, no-regret, en onwaarschijnlijk aantrekkelijk voor de eindgebruiker.

Hij daagt de sector uit om het bestaande traditionele denken definitief los te laten en veel frisser, innovatiever te kijken naar de toekomst. Een duurzame toekomst met nieuwe businessmodellen, nieuwe rollen en samenwerkingsvormen. Maar vooral een toekomst waar we volgens Peter nog een beetje over mogen dromen, maar concreet maken door vooral aan de slag te gaan. “Kijk als bouwsector nu eens naar goede voorbeelden in andere sectoren, zoals ‘het verdienmodel van Spotify’, of de waarde ontwikkeling van AirBnB en de successen van ‘klanten tevredenheidskoning Coolblue’”, zijn gevleugelde uitspraken van hem.